Jesteś tutaj

Jak korzystać z BIP

Do nawigacji po stronie Biuletynu Informacji Publicznej służy menu przedmiotowe po lewej stronie.
Jest ono podzielone na kategorie, które grupują informacje z poszczególnych działów tematycznych.
W celu ułatwienia odnalezienia informacji, w ramach kategorii utworzone zostały podkategorie.
Po wskazaniu kursorem myszy nazwy podkategorii, kursor przyjmuje kształt dłoni.

Po wciśnięciu lewego przycisku myszy informacje zapisane w danej podkategorii wyświetlają się w środkowej części ekranu bądź w postaci kolejnych podmenu.

Istnieje możliwość wydrukowania treści każdego artykułu. Odpowiednia ikonka znajduje się na końcu treści.

Dokumenty specyficzne takie jak treść prawa miejscowego, wnioski do wypełnienia i inne załączniki zapisane są w postaci plików pdf. W celu ich odczytania na komputerze powinien być zainstalowany darmowy program Adobe Reader (do pobrania z: http://get.adobe.com/reader). Czasem pojawiają się też załączniki w formacie doc. Do ich odczytania można skorzystać z programu Microsoft Word (wersja próbna do pobrania z: http://office.microsoft.com/pl-pl/try) lub darmowego OpenOffice Writer (do pobrania z: http://pl.openoffice.org/product.download.html) lub darmowej przeglądarki plików doc Word Viewer).

Oprócz menu przedmiotowego na stronie głównej znajdują się następujące pozycje i przyciski:

  • kliknięcie w kolorowy nagłówek strony umożliwia przejście do strony głównej WIW,
  • "mapa serwisu" w górnym menu wyświetla drzewo wszystkich kategorii na stronie,
  • "redakcja" pozwala na wyświetlenie danych osób redagujących BIP,
  • pozycja "jak korzystać z bip" zawiera niniejszy tekst,
  • przycisk z logo strony głównej Biuletynu umożliwia przejście na stronę główną prowadzoną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
  • wyszukiwarka nad nagłówkiem umożliwia odnalezienie informacji zawierającej słowo lub frazę wpisaną w okienku.

W dolnej części ekranu znajdują się następujące przyciski:

  • "informacje o bip" wyświetla informacje o BIP i definicję informacji publicznej,
  • "rejestr zmian" zawiera informacje o wszystkich zmianach wprowadzonych w dokumentach prezentowanych w BIP-ie. Odnaleźć tu można informacje jaki dokument, kiedy i w jaki sposób był zmieniany (dodany, skasowany czy zmodyfikowany).