Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu
Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Nie wszystkie grafiki/zdjęcia są opatrzone tekstem alternatywnym (wytyczna WCAG 2.1 1.1.1).
Informacja o strukturze strony może być niewystarczająca (wytyczna WCAG 2.1 1.3.1).
Czytelność treści może być ograniczona podczas przeglądania strony w orientacji poziomej (wytyczna WCAG 2.1 1.3.4).
Kontrast kolorystyki elementów może być niewystarczający (wytyczna WCAG 2.1 1.4.3).
Zmiana rozmiaru tekstu może mieć negatywny wpływ na czytelność strony (wytyczna WCAG 2.1 1.4.4).
Zawijanie i przełamywanie tekstu może nie działać poprawnie na urządzeniach z mniejszymi ekranami (wytyczna WCAG 2.1 1.4.10).
Skip-link nie działa prawidłowo (wytyczna WCAG 2.1 2.4.1).
Nie wszystkie linki mogą mieć jasno określone cele (wytyczna WCAG 2.1 2.4.4).
Fokus linków może nie być wystarczająco widoczny (wytyczna WCAG 2.1 2.4.7).
Brak zdefiniowanego języka strony (wytyczna WCAG 2.1 3.1.1).
Informacja o wymaganym formacie danych wprowadzanych w formularzach może być niewystarczająca (wytyczna WCAG 2.1 3.3.2).
Strona zawiera przestarzały DOCTYPE generując jednocześnie elementy nieopisane w jego specyfikacji (wytyczna WCAG 2.1 4.1.1).
Nie wszystkie elementy zawierają odpowiednie etykiety (wytyczna WCAG 2.1 4.1.2).
Brak dostępności lub niepełna dostępność plików załączników w formacie PDF.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Beata Goraj.
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Drzwi do budynku A otwierane automatycznie, winda, podjazd do budynku A, miejsca parkingowe przed podjazdem do budynku A, Punkt Obsługi Klienta w holu głównym i toaleta dla osób z niepełnosprawnością na parterze.
budynek A (parter - IX p.)
Gabinet Wojewody.
Wydział Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.
Wydział Polityki Społecznej.
Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
Biuro Obsługi i Informatyki.
Wydział Kontroli, Prawny i Nadzoru.
Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości.
Wydział Zdrowia.
Zespół Audytu Wewnętrznego.
budynek B (poziom -1, parter - V p.)
Gabinet Wojewody.
Wydział Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.
Wydział Finansów i Budżetu.
Biuro Obsługi i Informatyki.
Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
Państwowa Straż Łowiecka.
Wydział Zdrowia.
budynek C (parter - IV p.)
Dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnością przez łącznik do budynku B, na schodach piętra II i III platforma.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Wydział Infrastruktury i Rolnictwa.
Wydział Kontroli, Prawny i Nadzoru.
Wydział Polityki Społecznej.
Wydział Zdrowia.
2) ul. Tadeusza Kościuszki 95 (budynek D)
Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością – brak możliwości przystosowania z uwagi na wysokie schody.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami jest możliwa w Punkcie Obsługi Klienta w budynku B.
Parter ̶ II p.
Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna w Poznaniu.
Wydział Spraw Obywatelskich (sekretariat, biura).
3) pl. Wolności 17 (parter - V p.) – sale obsługi na parterze
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością zlokalizowana przy sali obsługi. Winda osobowa od parteru do piątego piętra oraz winda dla osób z niepełnosprawnością przy wejściu głównym.
Wydział Spraw Cudzoziemców.
4) ul. Ks. Jakuba Wujka 1 (parter) – sala obsługi na parterze
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością, przestronna poczekalnia bez barier architektonicznych.
Wydział Spraw Obywatelskich.
5) ul. Kazimierza Wielkiego 24/26 (parter, II p.)
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami na parterze, winda dla osób z niepełnosprawnością.
Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Województwie Wielkopolskim.
6) ul. Wiśniowa 13a (parter - I p.)
Brak obsługi klienta.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
7) Pokrzywno 8 (parter)
Brak obsługi klienta.
Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
8) Delegatura Urzędu w Kaliszu, ul. Kolegialna 4 (parter - I p.)
Drzwi wejściowe drewniane, dwuskrzydłowe otwierane tradycyjnie z samozamykaczem, brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością – ze względu na zabytkowy charakter brak możliwości wykonania podjazdu, wejście usytuowane bezpośrednio z ulicy, brak windy – ze względu na bariery architektoniczne.
Punkt Obsługi Klientów Oddział Cudzoziemców i Oddział Paszportów zlokalizowany jest na parterze budynku (pok. nr 2 i 12).
Toaleta na parterze jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością.
Przed budynkiem znajduje się w strefie płatnej miasta parking z miejscem dla osób
z niepełnosprawnością.
W przypadkach zgłoszenia się w Delegaturze osoby ze szczególnymi potrzebami – pracownik Służby Ochrony zgłasza odpowiednim pracownikom konieczność skontaktowania się z klientem na parterze celem załatwienia sprawy.
Stanowisko do Spraw Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
Stanowisko do Spraw Polityki Społecznej.
Oddział Spraw Cudzoziemców.
Posterunek Straży Łowieckiej.
Oddział Paszportów.
Stanowisko do Spraw Zdrowia.
9) Delegatura Urzędu w Koninie, Aleje 1 Maja 7 (I p. i II p., bez parteru)
Dojście do budynku: chodnik o szerokości około 8 m.
Wejście do budynku z przybudówki: około 5 m szerokości chodnika.
Miejsce parkingowe: parking miejski wzdłuż budynku z 1 miejscem parkingowym.
Wejście do budynku: przeszklone (całe) z drzwiami o szerokości skrzydeł 2x1m, klamka - poręcz pionowa: dół na wysokości około 0,70 m do około 1,4 m góra.
Winda: z poziomu "-1" (poziomu chodnika), zatrzymuje się na poziomie "0" w miejscu gdzie znajduje się m.in. tablica informacyjna, kasa i portiernia.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: poziom "0" (parter), drzwi o szerokości około 0,9 m.
Klatki schodowe: szerokość około 1,5 m z poręczą metalową z możliwością chwytu poniżej bariery głównej (poręcz składa się z prętów metalowych poziomych ułożonych co około
30 cm), biegi schodów nie zakręcają i przechodzą w spoczniki o szerokości 1,2 m.
Ciągi komunikacyjne: korytarze z wejściami do pokoi ̶ szerokość około 1,8 m, 2 hole: na parterze i I piętrze, szerokość drzwi do pokoi ̶ około 0,8 m.
Korytarze: pokryte terketem w kolorze ciemna zieleń od strony ścian z jasnymi kwadratami w środku.
Hole: kamień naturalny.
Ściany: kolor jasnoszary.
Biletomat i panel informacyjny (Oddział Spraw Cudzoziemców): wysokość powyżej 1,2m, ekrany odchylone do tyłu.
Stanowisko do Spraw Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
Oddział Spraw Cudzoziemców.
Posterunek Straży Łowieckiej.
Oddział Paszportów.
Stanowisko do Spraw Zdrowia.
10) Delegatura Urzędu w Lesznie, Plac Kościuszki 4 (parter - I p.)
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze. W przypadku konieczności obsługi klientów z niepełnosprawnością w zakresie zadań komórek zlokalizowanych na I piętrze budynku istnieje możliwość ich obsługi w wyznaczonym pomieszczeniu na parterze.
Stanowisko do Spraw Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
Oddział Spraw Cudzoziemców.
Państwowa Straż Łowiecka.
Oddział Paszportów.
Stanowisko do Spraw Polityki Społecznej.
11) Delegatura Urzędu w Pile, ul. Dzieci Polskich 26 (parter - II p.)
Obsługa klienta zewnętrznego (Oddział Paszportów i Oddział Spraw Cudzoziemców) odbywa się na parterze, dostęp na ten poziom osobom z niepełnosprawnością jest umożliwiony za pomocą platformy (dźwigu) zamontowanej przy schodach wejściowych do budynku. Delegatura posiada także schodołaz, którego wykorzystanie wewnątrz budynku jest utrudnione ze względu na wąskie klatki schodowe.
Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
Stanowisko do Spraw Polityki Społecznej.
Oddział Spraw Cudzoziemców.
Posterunek Straży Łowieckiej.
Oddział Paszportów.
Stanowisko do Spraw Zdrowia.
12) Terenowy Punkt Paszportowy w Gnieźnie
Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, ul. Jana Pawła II 9/10.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na parterze, w budynku dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku są wolne od barier poziomych i pionowych, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym, zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osobom z niepełnosprawnością, istnieją 3 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
Wydział Spraw Obywatelskich
13) Terenowy Punkt Paszportowy w Środzie Wielkopolskiej
Starostowo Powiatowe w Środzie Wielkopolskiej, ul. Żwirki i Wigury 1.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na wysokim parterze. Zapewniony jest podjazd dla osób
z niepełnosprawnością i wózków dziecięcych do budynku, dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób z niepełnosprawnością. Brak miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
Wydział Spraw Obywatelskich.
14) Terenowy Punkt Paszportowy w Nowym Tomyślu
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na I piętrze. Zapewniony jest podjazd dla osób
z niepełnosprawnością i wózków dziecięcych do budynku, natomiast w budynku znajduje się schodołaz. W budynku dostępna jest także toaleta dla osób z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób
z niepełnosprawnością. Dostępne jest także miejsce parkingowe przeznaczone dla osób
z niepełnosprawnością.
Wydział Spraw Obywatelskich.
15) Terenowy Punkt Paszportowy w Ostrowie Wielkopolskim
Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim, al. Powstańców Wielkopolskich 16.
Obsługa klienta odbywa się na II piętrze. Brak podjazdu, winda zjeżdża do poziomu 0
i umożliwia wjazd z parkingu. W budynku dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja
z budynku osób z niepełnosprawnością. Dostępne jest miejsce parkingowe przeznaczone dla osób
z niepełnosprawnością.
Wydział Spraw Obywatelskich.
16) Terenowy Punkt Paszportowy w Szamotułach
Starostwo Powiatowe w Szamotułach, ul. Wojska Polskiego 1.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na parterze. W budynku dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób z niepełnosprawnością. Przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku są wolne od barier poziomych i pionowych. Brak miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
Wydział Spraw Obywatelskich.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Klient może komunikować się z pracownikami Urzędu przez: e-mail, SMS, MMS lub Facebook i Tweeter. Nie ma możliwości wykorzystania zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. W budynku preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły skorzystać z pomocy tłumacza migowego w terminie wyznaczonym przez interesanta po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby na adres email: dostepnosc@poznan.uw.gov.pl.
W budynkach nie znajdują się urządzenia lub inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętla indukcyjna, system FM, system IR lub system Bluetooth.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a poza dźwigami osobowymi.
Co robimy żeby poprawić dostępność?
Planujemy przeprowadzić inwentaryzację dostępności i opracować Standardy Dostępności w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu.